czwartek, 12 kwietnia 2012

Zupa z zielonego groszku z estragonem

Dzień 12

Pyszna zielona zupa - krem z zielonego groszku, jedna z ulubionych zup mojej córki.


Dzisiaj potrzebne będą:
500 g mrożonego zielonego groszku
groszek ptysiowy lub jajko ugotowane na twardo
2 łyżeczki masła
1 cebula pokrojona w drobną kosteczkę
1 lub 2 pory pokrojone w cieniutkie plasterki
2 łyżki białego ryżu
1 l bulionu (może być z kostki lub suszu)
1/2 łyżeczki suchego estragonu
sól, pieprz






Na rozpuszczone w garnku masło wrzucić cebulę, por, ryż i dusić na średnim ogniu ok. 10 minut od czasu do czasu mieszając. Wsypać groszek (zielony :) ), wlać bulion i przyprawić estragonem, solą i pieprzem.
Teraz mamy 35 minut wolnego czasu na wrzucenie przepisu na bloga oraz obróbkę zdjęć:), gdyby ktoś miał taką ochotę (można też oglądnąć prawie cały mecz NBA - coś dla mojego męża).
Tak ugotowaną zupkę należy zmiksować i podawać z groszkiem ptysiowym lub ugotowanym jajkiem.
Uwaga! Dla mojego syna należy zostawić porcję bez miksowania, zup-kremów nie jada nigdy w przeciwieństwie do większości dzieci jakie znam:)

Wersja nie-krem:


Po zmiksowaniu:





Smacznego:)

3 komentarze:

  1. No to jest prawdziwy przepis, bez kostek rosołowych i innych tego typu rozwiązań.

    OdpowiedzUsuń
  2. No to jest prawdziwy przepis, groszek dusony a nie z puszki, bulion a nie kostka rosołowa, świetne fotografie. Gratuluę

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj otworzyłam zamrażarkę i zobaczyłam zielony groszek, więc jutro będzie u mnie zupa z groszku:) O tej porze roku zjeść coś zielonego to prawdziwa rozkosz dla podniebienia. Pozdrawiam autorkę tego świetnego bloga:)

    OdpowiedzUsuń