poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Tarletki cebulowe i serowe oraz słodka niespodzianka

Dzień 30

Nastąpiło to co było nieuniknione. Ostatni dzień projektu DwO :(
W związku z tym jedno danie obiadowe, a może tylko przekąska i słodka niespodzianka- ciasteczka bez mąki. Bardzo szybki i raczej mało pracochłonny przepis. Ciasteczka są mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz.



Pisanie bloga i fotografia kulinarna tak mnie wciągnęły, że na pewno mimo zakończenia projektu będę kontynuować dodawanie przepisów i zabawę z aparatem w kuchni. Mam nadzieję, że aparat wytrzyma tą niełatwą próbę...

Przepisy będą  dodawane raz lub dwa razy w tygodniu, ale za to same perełki:)

Przepis na tarletki:

210 g mąki żytnio- orkiszowej (może być oczywiście pszenna tylko nieco mniej 180g )
170 g pokrojonego, schłodzonego masła
4 łyżki zimnej wody


Z podanych składników zagniatamy ciasto i wstawiamy na 20 min do lodówki. Potem pieczemy w tarletkach (nie zapomnijcie ponakłuwać widelcem) w tem. 180 st przez 15 min. Lekko schładzamy i nakładamy do tarletek nadzienie.

Z przepisu wychodzi 8 tarletek. Przy dzisiejszym upale jedliśmy je z zimnym kwaśnym barszczykiem.
Do tarletek można dać bardzo różne rodzaje nadzienia. Ja zrobiłam dzisiaj trzy:cebulowe, serowe i pomidory z szynka i serem.





Baza do nadzienia była ta sama:

4 jajka
1 serek ricotta

Jajka należy ubić trzepaczką i dodawać serek ubijając na gładką masę.



Tarletki cebulowe:

Do trzech tarletek cebulowych zużyłam 5 cebul.  Pokroiłam je w talarki i podsmażałam  na oliwie pomieszanej z masłem przez 25 min.

Na podpieczony spód nasypalam troszeczkę startego sera, potem podsmazona cebulka, dwie łyzki bazy i znowu trochę sera (do tych tarletek akurat nie za dużo).

Tarletki serowe i pomidorowe:

Tutaj sprawa jest prosta. Na podpieczony spód dajemy troszeczkę startego zółtego sera, baze (dzielimy równo między tarletki to co zostało z tarletek cebulowych), sypiemy to co lubimy(pomidory, sery - ja dałam także fetę i ser pleśniowy), na wierzch duzo żółtego sera.

Teraz pozostało jedynie poczekać 20 minut aż tarletki się upieką (180 st) i gotowe:)


Przepis na ciasteczka bez mąki:

1 kostka masła
150 g cukru
4 jajka rozdzielone
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
paczka kleiku ryzowego 170 g (ja uzywałam Bobovity)
1 łyżka kwaśnej śmietany



Zaczynam od ubicia białek z niewielką ilością cukru. Następnie ubijam żółtka z resztą cukru. Dodaję do masy  masło, kleik, proszek, łyzkę śmietany, a na końcu pianę z białek. Ze składników powstanie masa na ciasteczka.Teraz juz tylko 10 minut pieczenia w 180 st i deserek gotowy:)

Wyliczenia na pewno wstawię, ale juz nie dzisiaj:)

Jeszcze w tym tygodniu obiecuję wstawić coś przepysznego:)

Smacznego:)
Aśka


1 komentarz:

  1. Wczoraj zrobiłam z córką ciasteczka wg przepisu i mój mąż mimo,że nie przepada za słodyczami ciastkami się zajada :) i pyta kiedy znowu je zrobimy :))) Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń